همان طور که می دانید امروزه ضبط ماشین از جمله پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو محسوب می شود. بسیاری از افراد علاقه مند به گوش کردن آهنگ در هنگام رانندگی می باشند. از این رو ضبط خودرو فروش بالایی در بازار دارد. لازم است در هنگام خرید بهترین ضبط ماشین به برخی از ویژگی های آن توجه کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به بررسی 5 ویژگی قابل توجه ضبط خودرو بپردازیم.

بهترین ضبط ماشین

قبل از بررسی 5 ویژگی ضبط، لازم به ذکر است که ضبط انتخابی شما باید با نیاز های شما متناسب باشد. درواقع بهترین ضبط خودرو ضبطی است که نیاز های شما را برطرف کند. به طور مثال اگر شما قصد دارید تلفن همراه خود را به ضبط متصل کنید و موزیک گوش دهید، لازم است ضبطی خریداری کنید که قابلیت بلوتوث دارد. البته امکان اتصال تلفن همراه به ضبط خودرو از طریق کابل AUX نیز وجود دارد.

توجه کنید که 6 ویژگی که در ادامه توضیح می دهیم تنها ویژگی ها نمی باشند و در این مطلب قصد داریم به مهم ترین ویژگی های یک ضبط بپردازیم.

1قابلیت جدا شدن پنل ضبط

پنل برخی از ضبط های خودرو قابل جدا شدن می باشد که افراد زیادی ضبط های پنل جدا را به پنل چسبیده ترجیح می دهند. چراکه شما می توانید ضبط را با خود به خانه برده تا سارق به سرغ ضبط نرود. البته برخی از افراد ضبط های پنل چسبیده را ترجیح می دهند و علاقه ای به حمل پنل ضبط ندارند. البته باید بگوییم که قیمت ضبط های پنل جدا بالاتر است و عموما بهترین ضبط ها پنل جدا می باشند. این ویژگی از جمله ویژگی هایی است که باید به آن توجه کنید.

2مجهز به انواع پورت ورودی

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید ضبط، باید به آن توجه داشت، پورت های ورودی می باشد. از انواع پورت های ورودی می توان به پورت USB، AUX و کارت حافظه اشاره کرد. بهترین ضبط ها دارای تمامی پورت های ورودی هستند تا امکان اتصال فلش، رم و تلفن همراه به ضبط را برای مخاطب فراهم کنند. برخی از ضبط ها دارای دو پورت USB می باشند که شخص به صورت همزمان بتواند هم فلش را متصل نماید و هم تلفن خود را شارژ کند.

3قابلیت بلوتوث

بلوتوث نیز یکی از قابلیت ها و ویژگی هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. بهترین ضبط های ماشین این قابلیت را دارند و شما به راحتی از طریق بلوتوث می توانید تلفن همراه خود را به آن متصل نمایید. البته برخی از ضبط دارای کیفیت خوبی نیستند و گاهی اتصال از طریق بلوتوث با مشکلاتی رو به رو می شود. بهتر است در هنگام خرید از عملکرد درست و سریع بلوتوث ضبط مطمئن شوید. هم چنین سعی کنید ضبط بخرید که دارای گارانتی است تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات پس از فروش آن بهره مند شوید.

4توان خروجی ضبط

از ویژگی های ضبط ماشین می توان به توان خروجی آن اشاره کرد که میزان آن در ضبط های مختلف، متفاوت است. توان خروجی ضبط، همان قدرت و کیفیت صدای خروجی ضبط می باشد که هر چه میزان آن باشد، بهتر است. درواقع توان خروجی ضبط زیاد باشد، کیفیت صدا بهتر و قدرت صدا بالاتر خواهد بود. بهترین ضبط ها دارای توان خروجی 50 وات به بالا می باشند.

5برند ضبط ماشین

برند ضبط یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد. لازم است بدانید که برند از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت ضبط می باشد. برند های شناخته شده تر مانند پایونیر، جی وی سی، کنوود، زنوتیک و … دارای قیمت نسبتا بالاتری هستند. البته ممکن است برخی از برند های شناخته نشده نیز کیفیت بالایی داشته باشند، پس بهتر است برند را ملاک اصلی خرید ضبط قرار ندهید. 

6سایز ضبط

ضبط های ماشین در دو سایز 1DIN و 2DIN تولید و عرضه می شوند که شما باید ضبط متناسب با خودروی خود را خریداری کنید. برای خودروهایی مانند پراید، 206، 405 و … ضبط 1DIN مناسب است اما در خودروهای لوکس تر فضای بیشتر به ضبط اختصاص داده شده است و می توان در آن ها ضبط 2DIN نصب کرد. ضبط های 2DIN از نوع تصویری می باشند و گران قیمت تر هستند.