ضبط ماشین یکی از پر فروش ترین لوازم جانبی های خودرو محسوب می شود زیرا خیلی از افراد علاقه دارند هنگام رانندگی به آهنگ گوش دهند.به دلیل تنوع بالا محصولات ضبط در بازار قصد داریم در این مقاله 6 ویژگی مهم یک ضبط خوب را به شما معرفی کنیم تا خریدی مطلوب و مناسب داشته باشید.

ویژگی بهترین ضبط ماشین

قبل از خرید ضبط حتما به این موضوع توجه کنید که ضبط خودرو انتخابی شما باید با نیاز های شما متناسب باشد.مثلا اگر قصد دارید از طریق بلوتوث به ضبط متصل شوید حتما باید ضبط بلوتوثی خریداری کنید.از ویژگی های مهم یک ضبط می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ضبط استیلاک

1.قابلیت جدا شدن پنل پخش خودرو

ضبط های ماشین در انواع پنل ثابت و پنل جدا در بازار موجود می باشند.ضبط های پنل جدا قابلیت جدا شدن از پنل را دارند و شما می توانید هنگام خارج شدن از خودرو ضبط را با خود ببرید و این قابلیت مانع سرقت ضبط ماشین می شود.اما خیلی افراد نیز به دنبال خرید ضبط با پنل ثابت هستند.

2. دارای انواع پورت های ورودی

یکی از ویژگی های مهم ضبط خودرو داشتن انواع پورت ها می باشد.یک ضبط ماشین خوب دارای انواع پورت های AUX ، USB و کارت خوان می باشد.به وسیله پورت AUX شما می توانید به ضبط خودرو متصل شوید و فایل مورد نظر خود را پخش کنید.از طریق پورت USB شما می توانید تلفن همراه خود را شارژ کنید.

3. دارای قابلیت بلوتوث

بلوتوث از ویژگی های قابل توجه ضبط خودرو می باشد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.اکثر بهترین ضبط های خودرو این ویژگی را دارند.از طریق این قابلیت بلوتوث شما می توانید به راحتی تلفن همراه خود را به ضبط متصل کنید و فایل مورد نظر خود را پخش کنید.این قابلیت از دو سیستم عامل اندروید و ios پشتیبانی می کند.

4.حداکثر توان خروجی ضبط ماشین

صدای خروجی ضبط خودرو یکی از موضوعات مهم هنگام خرید ضبط خودرو می باشد.هر چه قدرت و توان صدای خروجی یک ضبط بالا باشد کیفیت آن بهتر است. بهترین و با کیفیت ترین ضبط های ماشین دارای توان خروجی حداقل 50 وات به بالا هستند.

5.برند ضبط ماشین

هنگام خرید ضبط ماشین برند هایی را انتخاب کنید که کیفیت محصول آن تایید شده باشد.از برند های معروف ضبط خودرو می توان به برند های پایونیر، جی وی سی، استیلاک، زنوتیک و …  اشاره کرد.اگر به دنبال برند خوب و ارزان برای خرید ضبط ماشین هستند برند استیلاک را به شما پیشنهاد می کنیم.ضبط های ماشین این برند بلوتوثی هستند و دارای پورت های AUX ، USB و کارت خوان می باشند.صفحه نمایش این ضبط ها رنگی می باشد و حداکثر توان خروجی این ضبط ها 60 وات می باشد.

6. سایز ضبط

ضبط های ماشین در دو سایز 1DIN و 2DIN در بازار موجود می باشند.برای ماشین هایی از قبیل پراید، 206، 405 و … ضبط 1DIN مناسب است اما در خودروهای لوکس تر می توان ضبط 2DIN نصب کرد.