امروزه با افزایش آمار سرقت منازل و فروشگاه ها همه به دنبال راهکار هایی برای افزایش امنیت خانه و مغازه و … هستند.

از اقدامات اولیه برای افزایش امنیت می توان به دوربین مداربسته،دزدگیر اماکن و انواع سنسور های دزدگیر اماکن اشاره کرد.

دزدگیر اماکن یک نوع سیستم حفاظتی برای منازل،فروشگاه ها،اداره ها و … می باشد.مهم ترین وظیفه ی این دستگاه اطلاع رسانی ورود غیرمجاز به یک مجموعه، منزل یا هر حریم شخصی ،با ایجاد صدا یا نور یا تماس تلفنی است.

یکی از نکاتی که هنگام خرید این دستگاه باید توجه کنید این است که دزدگیر اماکن به تنهایی کاربردی ندارد و باید به همراه آن سنسور های مورد نیاز محیط مورد نظر خود را تهیه کنید.سنسور ها متناسب با کارایی و عملکرد خود به دزدگیر اماکن ، سیگنال میفرستند و سپس آژیر به صدا در می آید.

از انواع سنسور های دزدگیر اماکن می توان به سنسور حرکتی،سنسور مگنت،سنسور دود،سنسور ضربه و … اشاره کرد.

حال سوال این است مزایای نصب دزدگیر اماکن چیست؟

1. پیشگیری از وقوع سرقت

با نصب دزدگیر اماکن سرقت کاهش می یابد و شما امنیت محل مورد نظر خود را از قبیل شرکت،مغازه،خانه،ویلا و… را افزایش می دهید.با وجود دزدگیر اماکن های امروزی و انواع سنسور ها ، احتمال سرقت کاهش می یابد و اگر خدایی نکرده سارق دست به سرقت بزند از طریق دزدگیر اماکن به شما هشدار داده می شود.

بیشتر سارقان سعی می کنند محیطی را برای سرقت انتخاب کنند که ورود و خروج آن آسان باشد و زمان کمتری از آنان بگیرد به همین دلیل اماکنی را مورد نظر می گیرند که فاقد هر گونه سیستم های امنیتی باشند تا بتوانند به راحتی کار خودر ا انجام دهند.

2. تحت پوشش قرار گرفتن بیمه

یکی از الزامات بیمه شدن،نصب دزدگیر اماکن و سیستم های هشدار دهنده حفاظتی می باشد.با نصب سیستم های حفاظتی شما می توانید با استفاده از بیمه آتش سوزی و سرقت از سهامی بیمه بهره مند شوید.

3. پیشگیری از آتش سوزی

خسارت آتش سوزی یکی از خسارت های جبران ناپذیری می باشد که بیشتر اوقات اتفاق می افتد و خسارت های جبران ناپذیری وارد می کند.با نصب سنسور دود شما می توانید از اتفاقاتی از قبیل آتش سوزی و نشتی گاز جلوگیری کنید.این سنسور هنگام تشخیص دود و یا نشتی گاز به سرعت به دزدگیر اماکن سیگنال ارسال می کند و سپس آژیر دزدگیر اماکن به صدا در می آید و به شما هشدار می دهد.امروزه از این سنسور در ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری بسیار استفاده می کنند.

4. کاهش احتمال شروع سرقت

یکی از سنسور های پر کاربرد دزدگیر اماکن سنسور حرکتی می باشد که با مشاهده هر فرد نا آشنا و مشکوک سریعا فعال می شود و به دزدگیر اماکن سیگنال ارسال می کند.اگر دستگاه دزدگیر اماکن شما سیمکارتی باشد علاوه بر صدای آژیر،از طریق پیامک نیز به شما اطلاع داده می شود.

5. جلوگیری از خرابی درب و پنجره

از سنسور های پر کاربرد دیگر می توان به سنسور ضربه اشاره کرد.از سنسور ضربه بیشتر برای درب و پنجره ها استفاده می کنند.مهم ترین وظیفه ی این سنسور ها تشخیص ضربه می باشد.خیلی از سارقان سعی می کنند با خرابی در و یا شکستن پنجره سرقت خود را شروع کنند که با نصب سنسور ضربه شما می توانید از خرابی درب و پنجره و شروع سرقت جلوگیری کنید.

6. اداره کردن محل مورد نظر از راه دور

خیلی از افرادی که صاحب ویلا و یا خانه ای در شهر دور هستند نمی توانند به صورت مداوم به ویلای خود سر بزنند از این رو بهترین کار این است که از دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته استفاده کنند.

7. کنترل کردن وسایل برقی از راه دور

یکی از بهترین دزدگیر اماکنی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است،دستگاه f10 می باشد.با این دستگاه شما می توانید تمامی سیستم برقی منازل،ویلا و … را از راه دور کنترل کنید.به طور مثال اگر در سفر هستید می توانید به کمک اپلیکیشن این دزدگیر چراغ های منزل خود را خاموش و یا روشن کنید.

در مجموع با نصب دزدگیر اماکن شما آرامش ذهنی دارید و دیگر لازم نیست هنگام دور شدن از منازل و یا مغازه ی خود دچار اضطراب و نگرانی شوید،زیرا با نصب سیستم های حفاظتی شما هر لحظه از محیط مورد نظر خود با خبر هستید.