امروزه با افزایش سرقت منازل، افراد در جهت تامین امنیت منزل خود اقداماتی انجام می دهند. از جمله مهم ترین اقدامات لازم برای تامین امنیت خانه، خرید و نصب دزدگیر اماکن می باشد. همان طور که می دانید مدل ها و برند های مختلفی از دزدگیر اماکن در بازار عرضه می شود که همین موضوع سبب سخت شدن انتخاب گردیده است. از بهترین برند های دزدگیر اماکن در بازار می توان به برند گپ و فایروال اشاره کرد. برخی از دزدگیر های اماکن دارای امکانات بالاتر و بیشتری می باشند که در این مطلب قصد داریم به بررسی امکانات پیشرفته ترین دزدگیر های اماکن بپردازیم.

پیشرفته ترین دزدگیر اماکن

عملکرد تمامی سیستم های امنیتی اماکن یکسان می باشد و تمامی آن ها وظیفه دارند که خطر را شناسایی کرده و هشدار دهند. سنسور های دزدگیر اماکن به محض شناسایی خطر به پنل مرکزی دزدگیر اماکن سیگنال ارسال می کنند و پنل مرکزی فرمان فعال شدن را به آژیر ارسال می کند. البته دزدگیر های اماکن پیشرفته تر به روش های دیگری نیز اعلان خطر می کنند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

امکانات پیشرفته ترین دزدگیر های اماکن

در این جا به تمامی امکانات و قابلیت هایی که دزدگیر های اماکن پیشرفته دارند اشاره می کنیم و درمورد آن ها به طور مختصر توضیح می دهیم. توجه داشته باشید که برخی از امکاناتی که در ادامه به شما معرفی می کنیم در تمامی دزدگیر های اماکن وجود دارد اما برخی دیگر تنها قابلیت ها و امکانات دزدگیر های اماکن پیشرفته می باشند.

  • شنود صدای محیط

  •  

  • از جمله امکانات دزدگیر های اماکن پیشرفته، می توان به شنود صدای محیط اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمامی دزدگیر های اماکن از این قابلیت بهره مند نمی باشند و تنها برخی از آن ها دارای قابلیت شنود هستند. اگر موضوع شنود صدای محیط برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، در هنگام خرید لازم است از شنود داشتن پنل دزدگیر مطمئن شوید. با شنیدن صداهای داخل محیط خانه در مواقعی که در خانه حضور ندارید می توانید متوجه اتفاقات داخل خانه شوید.
  • تلفن کننده سیم کارتی

     

    برخی از دزدگیر های اماکن دارای تلفن کننده سیم کارتی می باشند. تلفن کننده نیز وظیفه اعلان سرقت را دارد. زمانی که سنسور های دزدگیر، خطر را شناسایی می کنند و به پنل سیگنال می فرستند، پنل مرکزی به تلفن کننده فرمان اعلان ارسال می کند. تلفن کننده با دریافت فرمان اعلان با چند شماره که از قبل روی دستگاه تعریف کرده اید تماس می گیرد. برخی از دزدگیر ها دارای تلفن کننده سیمکارتی و برخی دیگر دارای تلفن کننده خط ثابت می باشند. البته پنل های مرکزی قدیمی تر دارای هیچ نوع تلفن کننده ای نمی باشند. دزدگیر های پیشرفته دارای تلفن کننده سیمکارتی می باشند. تلفن کننده خط ثابت در صورت قطع خط شهری، قادر به تماس گرفتن در هنگام سرقت نمی باشد، به همین علت توصیه می کنیم که پنلی خریداری کنید که دارای تلفن کننده سیمکارتی باشد.
  • تعداد زون

    پنل های دزدگیر اماکن پیشرفته تر دارای تعداد زون بیشتری می باشند و درواقع شما می توانید برای سنسورها مسیرهای متعددی در نظیر بگیرید. هر زون دزدگیر اماکن امکان اتصال به یک یا چند سنسور را دارد که تمامی سنسور های متصل شده به یک زون مشخص، هماهنگ می باشند. درواقع شما می توانید این زون را غیر فعال یا فعال کنید تا تمامی سنسورهای متصل به آن غیرفعال یا فعال شود. توجه داشته باشید که زون های بیسیم و باسیم دزدگیر متفاوت است. شما می توانید به زون های باسیم دزدگیر، سنسور های باسیم را و به زون های بیسیم سنسور های بیسیم را متصل نمایید.
  • هوشمند سازی

  •  

  • یکی از مهم ترین امکانات پیشرفته ترین دزدگیر های اماکن امکان هوشمند سازی خانه می باشد. برخی از دزدگیر های اماکن دارای امکان هوشمند سازی می باشند و شما می توانید با نصب آن از راه دور وسایل برقی منزل خود را کنترل کنید. به طور مثال قبل از رسیدن به خانه می توانید سیستم سرمایشی ی گرمایشی خانه را روشن کنید تا زمان رسیدن به خانه، هوا مناسب باشد. دزدگیر های اماکن کمی دارای این امکان می باشند که بهتر است قبل ا خرید از این امکان دزدگیر مطمئن شوید. امکان کنترل وسایل برقی از طریق اپلیکیشن مخصوص دزدگیر امکان پذیر می باشد.

پشتیبانی از اعلان حریق

قابلیت پشتیبانی از اعلان حریق نیز از جمله قابلیت هایی است که تمامی دزدگیر ها ندارند. برخی از دزدگیر های اماکن پیشرفته تر قادر به اتصال به سنسور دود می باشند و قادر به اعلان آتش سوزی هستند. با نصب این دزدگیر ها و اتصال آن به سنسور دود، امکان شناسایی دود و اعلان حریق وجود خواهد داشت.