یکی از شایع ترین موارد گزارش شده در زمینه سرقت وسایل نقلیه، سرقت موتور سیکلت است. همانطور که می دانید اکثر موتورسیکلت ها سیستم امنیتی قوی ندارند و با توجه به اینکه به راحتی سرقت می شوند و هر روز گزارش های زیادی مبنی بر سرقت موتورسیکلت توسط افراد حتی بدون چراغ روشن به پلیس می رسد، شاید برای این کار بهتر باشد. .اگر شما هم موتورسیکلت دارید، با خرید دزدگیر موتورسیکلت به فکر محافظت از آن باشید.

نکات خرید دزدگیر موتور سیکلت

یکی از ابزارهای امنیتی که برای موتور می توان استفاده کرد، دزدگیر است. این وسیله بهترین ابزار امنیتی جایگزین قفل و زنجیر است. دزدگیرها امکاناتی دارند که می توانند خیال شما را راحتر کنند. آژیر دزدگیر خودش یک ابزار برای فراری دادن سارقان است چرا که معمولا سارقان موتور به این فکر نمی کنند که موتور می تواند دزدگیر داشته باشد. بنابراین به شما توصیه می کنیم که

انتخاب نوع دزدگیر

 اولین چیزی که هنگام خرید دزدگیر موتورسیکلت باید در نظر گرفت نوع آن است. دزدگیرهای موتور مانند دزدگیر خودرو انواع مختلفی دارند که عبارتند از: دزدگیر ساده، دزدگیر مبتنی بر سیم کارت، دزدگیر ماهواره ای و همچنین محبوب ترین. یعنی آلارم های ویدیویی ذکر شد.

برد دزدگیر موتور

 نکته بعدی توجه به محدوده یا همان برد دزدگیر موتور سیکلت است که البته مستقیما به پیچ ها مربوط می شود گران است یا ارزان یک سیستم حفاظتی است.

روش های سیم کشی

 همیشه به یاد داشته باشید که یکی از مشکلات اصلی صاحبان موتورسیکلت، اختلال در سیم کشی وسایل نقلیه آنهاست. چرا؟ زیرا اگر دزدگیر شما باید سیم کشی پیچیده ای داشته باشد و روند فعالیت موتور را مختل کند، بهتر است آن را نادیده بگیرید و سایر دزدگیرها که سیم کشی راحتری دارند انتخاب کنید و یا شاید لازم باشد از ردیاب آهنربایی به جای دزدگیر استفاده کنید تا خیالتان راحتر باشد.

سازگاری با مدل های موتورسیکلت

 یکی دیگر از مواردی که توصیه می کنم در انتخاب و خرید دزدگیر موتورسیکلت به آن توجه کنید سازگار بودن دزدگیر و نصب آن روی موتور است. برای این  موتورها را به دو نوع ایرانی و خارجی تقسیم بندی می کنیم که بسته به نوع تکنولوژی به کار رفته در تولید آنها می توانند انژکتوری یا کاربراتوری باشند.

استفاده از ریموت کنترل یدکی

 داشتن ریموت کنترل یدکی یکی از مهم ترین ویژگی های دزدگیر موتورسیکلت است که هنگام خرید باید از آن استفاده کنید. ریموت یدک برای مواقعی کاربرد دارد که ریموت اصلی گم شود.

قابلیت تنظیم حساسیت

 اگر دزدگیری که به دنبال آن هستید قابلیت تنظیم حساسیت را دارد، می توانید موتور را در یک مکان پرجمعیت و شلوغ پارک کنید. در واقع می توانید با کاهش حساسیت سنسورهای خود علاوه بر حفظ باتری دزدگیر ، باعث ایجاد آسایش افراد دیگر در نزدیکی محل پارک موتور شما خواهد شد..

 عایق رطوبتی

 فراموش نکنید که به دلیل نداشتن سقف در موتورسیکلت ها، ضد آب بودن دزدگیر  بسیار مهم است و شاید جز اولین مواردی است که باید هنگام خرید آن را در نظر بگیرید.

امکانات اضافی

 امروزه همه دزدگیرهای موتورسیکلت دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند از جمله: راه اندازی یا توقف موتور از راه دور، تغییر صدای آژیر، ردیابی یا خاموش شدن از راه دور موتور و ... . لازم به ذکر است که هر چه یک دزدگیر موتورسیکلت لوازم جانبی بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد.

قیمت های دزدگیر موتورسیکلت

دزدگیر موتور نیز مانند دزدگیر خودرو با توجه به برند و خدماتی که ارائه می دهد، قیمت متفاوتی دارد. بنابراین اگر قابلیتی از دزدگیر برایتان کاربردی ندارد، برای آن هزینه بیخود پرداخت نکنید و دزدگیری را انتخاب کنید که دقیقا با نیازهای شما سازگار باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم که یک راهنمای جامع و کامل درباره خرید دزدگیر موتور سیکلت در اختیار شما قرار دهیم و به شما کمک کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشید. لازم به ذکر است که یادآوری کنیم که دوره قفل و زنجیر تمام شده و ابزارهای قوی دیگری مانند انواع ردیاب و دزدگیر در بازار وجود دارد که خیال شما را به طور کامل راحت می کند. اگر اموالتان برایتان ارزشمند هستند، بهترین ابزار امنیتی را برایشان خریداری کنید.